Naš projekt V okviru šole, ki ga izvajamo v društvu DIH – Enakopravni pod mavrico, v sodelovanju z Mladinskim kulturnim centrom Maribor (MKC), je zasnovan z namenom izboljšanja kvalitete šolskega življenja za dijakinje LGBTIQ+ (krajše kvir) ter ozaveščanja in spodbujanja šolskih delavk ter bodočih šolskih delavk k aktivnemu sodelovanju pri ustvarjanju varnih prostorov znotraj šol za kvir dijakinje. Cilj projekta je ustvariti podporno in varno okolje v srednjih šolah, kjer se lahko kvir dijakinje razvijajo brez strahu pred diskriminacijo ali nasiljem ter kjer se njihova usmerjenost in identiteta spoštujeta.
Na podlagi raziskav, ki kažejo na pogoste primere diskriminacije in nasilja nad kvir dijakinjami v šolah, smo prepoznali potrebo po sistematičnem pristopu k reševanju tega problema. Več kot tretjina slovenskih kvir dijakinj poroča, da v šoli zelo pogosto ali pogosto slišijo opazke na račun njihove spolne usmerjenosti ali identitete, kar lahko negativno vpliva na njihovo duševno zdravje in uspešnost v šoli (Sešek in Margon, 2021). Poleg tega številne dijakinje poročajo, da so takšne opazke že slišale tudi s strani učiteljic ali drugih šolskih delavk. To kaže na potrebo po izobraževanju šolskega osebja o vprašanjih, povezanih z LGBTIQ+ skupnostjo, ter po vzpostavitvi podpornih struktur znotraj šol.
V okviru našega projekta smo zasnovali različne aktivnosti, ki so namenjene tako kvir dijakinjam kot tudi šolskemu osebju. Eden od ključnih elementov našega projekta je vzpostavitev rednih podpornih skupin za kvir dijakinje, kjer lahko izražajo svoje stiske, težave in izkušnje ter dobijo podporo vrstnic. Te skupine so namenjene ustvarjanju varnega prostora, kjer se dijakinje lahko povežejo in se skupaj spopadajo s svojimi izzivi.
Poleg tega smo prepoznali potrebo po ozaveščanju šolskih delavk in bodočih pedagoških delavk o vprašanjih, povezanih z LGBTIQ+ skupnostjo. Zato smo zasnovali serijo delavnic in predavanj, ki obravnavajo različne vidike LGBTIQ+ identitet ter nudijo smernice za ustvarjanje varnih in podpornih okolij v šolah. S tem želimo prispevati k razvoju večje tolerance, razumevanja in spoštovanja med šolskim osebjem ter k ustvarjanju inkluzivnejšega šolskega okolja za vse dijakinje.
Poudarek našega projekta je tudi na decentralizaciji kvir aktivizma in zagotavljanju dostopa do podpornih storitev in informacij za kvir dijakinje iz različnih regij. Kljub temu, da so naše aktivnosti osredotočene na Maribor in Ljubljano, se zavzemamo za širjenje podpornih struktur po vsej Sloveniji. To vključuje tudi sodelovanje s šolami iz različnih regij in nudenje podpore pri vzpostavljanju lokalnih skupnosti za kvir dijakinje.
Poleg neposrednih aktivnosti na šolah izvajamo tudi raziskavo, ki bo evalvirali učinke našega projekta. Z raziskavo želimo pridobiti vpogled v učinkovitost našega pristopa ter identificirati morebitne področja za nadaljnje izboljšave pri delu z marginaliziranimi dijakinjami.
Konec projekta prinaša tudi publikacijo z rezultati raziskave, priporočili in tudi praktičnimi nasveti (navodili) za izvajanje aktivnosti v šolskih in mladinskih prostorih.
Naš projekt ima potencial, da pomembno prispeva k izboljšanju kvalitete šolskega življenja za kvir dijakinje v Sloveniji. S sistematičnim pristopom k reševanju problema diskriminacije in nasilja ter z vzpostavitvijo podpornih struktur v šolah lahko pripomoremo k ustvarjanju bolj inkluzivnega in spoštljivega okolja za vse dijakinje, ne glede na njihovo spolno usmerjenost ali identiteto. Naš cilj je, da vsaka dijakinja, ne glede na to, ali je kvir ali ne, v šoli čuti, da je sprejeta, spoštovana in varna.
Projekt je sofinanciran s strani Active Citizen Fund.



