Wicked ona, Wicked lončki:  Intervju z Ines Žarki iz Wicked pots

Ines Žarki. Profesorica likovne pedagogike, umetnica, lastnica znamke Wicked pots in predvsem ful kul bejba! Ker najina zgodovina premore že več kot desetletje, je najin pogovor potekal bolj atipično. Po vsem tem času vsakič znova odkrivam nove plasti nje kot osebe in Wicked pots kot znamke.

Magistrirala si iz likovne pedagogike. Z zbirko avtoportretnih fotografij. Sicer tudi slikaš, ukvarjaš se s tetoviranjem. Kako to, da uporabljaš ravno kiparstvo kot medij za združevanje tvojih dveh ljubezni – umetnosti in rože?

Dobro vprašanje. Moji izrazni sredstvi sta bili vedno slikarstvo in fotografija. Razlog, da sem se znašla v kiparstvu, je glede na mojo zgodovino odnosa do medija precej zanimiv. Tekom študija je bilo kiparstvo namreč področje umetnosti, ki mi je najmanj ležalo. Občutek gline, ki se mi je med delom počasi sušila na rokah, me je vedno skelel in zato sem v tistem času razvila nekakšen odpor do medija. To je podprlo tudi lastno prepričanje, da nimam občutka za 3D oblikovanje. Po fakulteti sem kiparstvo popolnoma opustila in se posvetila slikarstvu in fotografiji. Glavna razlika med temi tremi mediji je v namembnosti končnega produkta. Medtem ko slike in fotografije navadno služijo v dekorativne namene, kiparstvo ponuja uporabnost izdelkov, kar je bil tudi razlog, da sem se v času prve karantene lotila izdelave prvega lončka. Na internetu sem naletela na objavo ene izmed rastlinoljubk, ki je ponosno predstavila glineni lonček za rastline, ki ga je izdelala sama. Njen projekt se mi je zdela super priložnost, da se popolnoma brez pričakovanj po dolgem času preizkusim v glini in hkrati izdelam nekaj, kar bom lahko uporabila za svoje rastline. Kljub temu, da začetek ni bil lahek (predvsem zaradi skelenja), me je gnala moja trma in kmalu za tem se je rodila tudi ideja o Wicked Pots. :)

Dobri dve leti nazaj ustvariš prvi prsati lonček in jih želiš nuditi tudi drugim. Za znamko izbereš angleško ime, tudi teksti na socialnih omrežjih so večinoma v angleščini. Kako to, da je Wicked pots in ne “Nori lončki”?

Razlog, da sem znamko že v začetku zasnovala v angleščini, je preprost. Tematika oz. motivi, ki jih obravnavam, še vedno spadajo v tabu teme. Kljub temu, da mogoče navzven delujemo kot odprta družba, smo do telesnosti še vedno precej zadržani, četudi gre za promocijo ljubezni do samega sebe, individualnosti, skrbi za lastno zdravje ipd. – ne zgolj za razbijanje cenzure. Ta mentaliteta drastično skrči krog mojih potencialnih strank, zaradi česar sem že v začetku gledala preko naših meja ter mojo znamko želela približati tudi ljudem, ki morda ne govorijo slovenskega jezika, kar se je izkazalo kot dobra odločitev.

Kaj je vizija, sporočilnost Wicked pots?

Wicked Pots je znamka, ki razbija cenzuro, promovira ljubezen samega do sebe, osvetljuje individualnost in poudarja skrb za lastno zdravje. Za ženske je biti lastnica lončka s svojimi prsmi je tudi pomemben opomnik, da smo v družbi, ki si prilašča pravico do razpolaganja z ženskimi telesi me edine, ki si ga lahko lastimo.

Asortima znamke – lončki, broške in zdaj uhani – prikazuje praviloma gola telesa. Kako odgovarjaš kritikom_čarkam, ki te bi označili_e za šokantno, celo pervezno?

Odprite oči in poglejte iz drugih zornih kotov. Telesa so mnogo več kot samo ‘seks’. ;)

Upodabljaš različna oprsja, tudi telo, ki ima na eni strani dojko odstranjeno. Bi kdaj ustvarila telo trans moškega, ki je imel zgornjo operacijo in se mu vidijo brazgotine?

Moji produkti v 90% bazirajo na personalizacijah (fotografijah in opisih strank), na kar sem zelo ponosna. Personalizacije so bile moje vodilo, ko je bila znamka še v povojih in seveda bi z veseljem izdelala tudi takšne lončke/uhane/broške! :)

Sprašujem, ker so tvoji izdelki unikatni in izdelani po naročilu. Bi naredila lonček, če bi kdo hotel na primer roko in ne prsi?

Motiviko svojih izdelkov izbiram skladno s sporočili, ki jih želim širiti. Res je, da se nekaterih delov teles še nisem lotila, vendar okončine žal niso med njimi.

Torej ostajamo pri bolj intimnih delih telesa. Z letošnjim letom si začela ustvarjati t.i. Penis pots. Kaka je bila reakcija na socialnih omrežjih?

Moram reči, da me je reakcija skrajno presenetila v pozitivni smeri. Nisem pričakovala, da bodo ljudje tako navdušeni, kot so bili. Odkar sem naredila prvi penis lonček, so vsi prihodnji na socialnih omrežjih poželi večji uspeh kot lončki z drugimi motivi. :) Negativnih komentarjev pravzaprav sploh ni bilo.

Socialna omrežja znajo biti rigorozna glede cenzure, četudi kipcev. Kako se soočaš s tem?

Res je. Na začetku, torej pred dobrima dvema letoma, sem imela s cenzuro ogromne probleme. Objave so bile brisane ena za drugo in prišlo je celo tako daleč, da sem prejemala opozorila pred izbrisom računa – zato sem ustvarila tudi backup profil. Na srečo sem dokaj hitro ugotovila, kako algoritem ‘prelisičiti’, in od takrat je cenzura težava preteklosti. :)

Pravkar si se vrnila iz mariborska festivala ZIZ. Kaki so vtisi?

ZIZ festival je dogodek, ki ga vsako leto nestrpno pričakujem in se ga neizmerno veselim. Vtisi so fantastični – ekipa se noro potrudi s programom in celotno izvedbo, dogodek pa iz leta v leto raste. Resnično sem hvaležna, da sem lahko del njihove zgodbe in da so oni del moje.

Te lahko pričakujemo tudi naslednje leto?

(Skoraj) zagotovo. :)

Na kateri svoj izdelek si najbolj ponosna?

Težko je izpostaviti samo enega. Ponosna sem na vsak lonček, ki vsebuje kakšen_e element_e, ki sem se ga_jih prvič lotila. Ker večino lončkov izdelujem po naročilih, bi se na tem mestu želela zahvaliti mojim čudovitim strankam, ki zaupajo vame in mi dajo svobodo, da se lahko tu in tam pri oblikovanju tudi igram (hint: takšni izdelki so ponavadi najboljši). :)

Ko ravno o ponosu, moram še to vprašat. Na kakšne načine je znamka Wicked pots povezana s kvir skupnostjo?

Moji izdelki so namenjeni vsem ljudem, kar seveda vključuje tudi kvir skupnost, in neizmerno sem vesela, da je imam med mojimi strankami veliko. Izdelovala sem že lončke, personalizirane po gej ali biseksualnih porno igralcih, moji izdelki pa so bili v obliki daril, podarjeni tudi na istospolnih porokah.

Kaj je bila največja lekcija zadnjih dveh let tvoje znamke? 

Hmm.. verjetno spoznanje, da me mnenje ljudi, ki napačno dojamejo sporočilnost moje znamke, ne definira kot posameznice. 

Kako si želiš, da se bo tvoja znamka razvijala?

Želja za prihodnost je vsekakor keramični studio – pomeni širjenje v večje prostore in pridobivanje novega znanja iz področja keramike. Resnično si želim v prvi vrsti izboljšati uporabnost mojih izdelkov in seveda raziskovati nove motive.

Iz srca sem hvaležen za najino prijateljstvo. Ponosen, da Wicked lonček krasi mojo mizo.

Gašper Žerjal